1 anledning till att bli muslim och flytta till förenade-arabemiraten

Jul-musik. I sådana här tider får gudarna veta att min mamma pluggar till präst. Jävlar i helvete vad hon spelar jul-musik.

Inte nog med att det finns lika många jul-skivor som det finns rock-skivor vilket indirekt borde göra "jul-musik" till en egen genre, det verkar dessutom bara finnas ungefär 20 jul-låtar som varenda JÄVLA musikalartist, kristen soul-musiker, homosexuell musiker och för att inte TALA om kyrkokörer och orkestrar helt enkelt verkar vara TVUNGNA att tolka. Schysst grej: GÖR NY JÄVLA JUL-MUSIK! För tro det eller ej, hur jävla innovativt man än arrar så kommer man tröttna på en låt man hört 5000000 gånger, spelar ingen jävla roll om du nu gör den i Drone-metal version eller arrar med Kroumata den kommer bli uttjatad. Fast det är ju här jag tydligen har fel. Jag inser istället att det måste vara jag som är dum i huvudet och tröttnar på jul-musik för lik-jävla-förbannat så spelar ju varena människa skiten var man än går.

Just nu spelas till exempel Josh Grobans nya julskiva i lägenheten jag bor i. Tack vare min mor. Gryyyymt nytänkade skiva. Han blandar skit med skit och kryddar med låtar du hört fler gånger än "the simpsons" gjort parodi på skräckfilm (ALLA AVSNITT). Så låtar lika gamla som hjulet, av artister lika ute som Ace of Base, med texter lika uttjatade som "Rocky"-filmerna, slår igenom? It's a crazy world we live in!

Avslutar med citat från Burt Reynolds från random-80-tals-robot-film:

"Well, that's just not the way it works"

Kommentarer
Postat av: Charming man

Kolla min blogg för julklappstips!

2007-12-05 @ 21:24:06
URL: http://failures.blogg.se
Postat av: Sara

Sen har ju JustD gjort en fruktansvärt bra jullåt. Dock lite motsägelsefullt av mig, som älskar julen, att gilla den.

2007-12-07 @ 22:05:45
URL: http://siigurt.blogg.se
Postat av: alex

Jo, åh andra sidan så, och detta kommer från kanske sveriges största levande justd fan jag själv, så är "jul igen" en av deras sämsta låtar. I jämförelse med andra låtar dem gjort är den ganska dålig alltså.

2007-12-08 @ 02:00:31
Postat av: anton f

på tal om inget alls...
Fan va Burt Reynolds är hård ;P

2007-12-08 @ 23:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0