Oförmodade saker sker aldrig med vinden åt rätt håll...

... men frukta inte ty världen vill inte ha dig här i alla fall. Dålig avkastning ger mer stryk än döden gör och pengar tål stryk bättre än liv. Pengarnas förmedlan är dock inte i närheten så paradoxal som det jag försöker förmedla mig själv när jag begraver mitt sinne i meningslösa handlingar för andra som inte ger mig något annat än visshet om min ändlighet. Jag begrundar mina slantar och de visar mig komplett meningslöshet, ack så meningsfullt för mig, då det riktigt paradoxala ligger i min resa till oändlighet som endast kan ske genom respekten och vetskapen om min korta tid på detta förråd av lögner vi kallar jorden.

"Kylan fungerade som terapi; jag försökte få ett grepp om mitt liv. Där stod kylan fylld med meningslöshet; så meningsfull för mig. Min värme fyller mig inget syfte den är här för din illusions skull. Jag försvann en stund i sökande av normaltet"

Jag, "Kylan fungerade som terapi", 2007.

Kommentarer
Postat av: anonym

snyggt skrivet!

2008-01-10 @ 23:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0